laupäev, 26. märts 2016

Sibulakoortega värvitud munad

Ülestõusmispühade komme mune värvida ja siis neid üksteisele kinkida on mul meeles juba lapsepõlvest. Vahel kartsin teiste kingitud mune süüa, et mine tea kui kaua keedetud ja millega värvitud. Eriti ilusaid ei raatsinud süüagi, seisid aastaid kapis imetlemiseks. Seekord värvisin sibulakoortega - imelik, et ma varem ei olnudki niimoodi proovinud. Alati arvasin et see on kuidagi eriti keeruline, sest selliselt värvitud munad olid alati mu lemmikud.
Kaunid mustrid ja värvid otse loodusest. Paar jämedamat paela lisasid huvitavama mustri. Keerutasin sibulakoored nööriga muna ümber ja mässisin marlisse. Kuid tehnikaid on erinevaid. Järgmine kord proovin juba keerukamaid mustreid, lilleõisi ja pitsi kerida enne munakoorte lisamist. Huvitava, tumedat värvi balsamico maitsesoola leidsin Vino Nobile vinoteegist.
Kuid alati jääb mure, et mis selle suure hunniku keedumunadega hiljem teha. Minu leemikud on muidugi täidetud munad, munavõi ja hästi sobivad nad ka kartulisalatisse.
 Väike kilu ja till ei tee ka paha - kuid jälle, varjatsioone on palju erinevaid ja kõigil oma lemmikud.
Häid pühi ja toredat munade värvimist!

esmaspäev, 21. märts 2016

Roheline salat rohelisel taldrikul

Lumesadu tekitab erineval aastaajal erinevaid emotsioone. Novembrikuus esimest mahalangenud lund imetledes taban ennast nukralt mõtlemast: "ega see lumi jää ..." Mõni kuu hiljem kui sama kaunis ja imeline lumi katab maad kevade esimesel päeval on sama mõte palju lootusrikkam.

Ja selle lume ja kevade auks selline roheline salat rohelisel taldrikul. 


Selline mõnus mahlane salat tööpäeva lõunaeineks, igati mitmekülgne ning kes muna pelgab võib selle välja jätta.

1 Little Gem ehk väike rooma salatipea u 90 grammi
tugev peotäis ehk umbes 20 grammi rucolat, loputatud ja nõrutatud
50 grammi keedetud kinoad
pool avokaadot ehk umbes 30 grammi
2 redist, u 40 grammi
üks keskmine tomat, u 70 grammi
veerand granaatõuna, puhastatud u 50 grammi
teelusikatäis kõrvitsaseemneid, 5 grammi
1 keedetud muna, 50 grammi
1 1/2 tl oliiviõli, 6 grammi
jodeeritud sool
jahvatatud must pipar

Lõika salat, avokaado, redis, tomat meelepärasteks tükkideks ja pane kaussi. Lisa kõrvitsaseemned, granaatõunaseemned, kinoa.

Sega kausis salatiained läbi, lisa oliivõli, sool ja pipar ning vala salat serveerimistaldrikule. Koori keedetud muna, lõika sektoriteks ning aseta salatile.

Salat anna head energiat 340 kcal, milles 21,7 grammi rasva, 13,2 grammi valku, 26,4 grammi süsivesikuid, küllastunud rasvhappeid 3,75 grammi