Ahjupart

Muskuspart (Canard de Barbarie) 3,5 kilo.
Esimene mure muidugi, et kust suurt ahjuvormi saada. Sellist, mida jaksaks koos pardiga tõsta ja kust saaks ka üleliigse rasva kätte. No sellist ahjuvormi ma ei leidnudki aga õnneks (või kahjuks) oli tegemist väherasvase isendiga. Kahjuks sellepärast, et pardirasvas praetud kartulid on ülihead. Teiseks ei suutnud ma otsustada kas pardi kõhtu panna küüslauku või hoopis kuivatatud ploome. Lõpuks panin mõlemaid. Need vastandlikuna tunduvad maitsed väga ei segunenudki. Alguses sai ampsatud linnuliha koos küüslauguga ja pärast magustoiduks ploome peale nositud. Täiteks võib kasutada ka hapukapsast, õunu, apelsini, köögivilju... Kindlasti ei tohi unustada pardi seljale kahvliga auke torgata, muidu saab läbi ahjuklaasi jälgida kuidas igast pardi nahapoorist kallist rasva ahjuklaasile pritsib (ja ahju puhastamine ei ole just mu lemmiktegevus)

Kõigepealt määri part seest ja väljast soola ja pipraga. Lase maitsestuda. Seejärel topi pardi kõht head-paremat täis ja sulge avaus tikkudega. Mul oli part ahjus 2,5 tundi, alguses 200C, hiljem 175C. Praad on turvaliselt valmis, kui tikuga kintsu ja kere ühenduskohta torgates on avast voolav vedelik täiesti selge. Kui vedelik on roosakas jätka veel 15 minutit küpsetamist. Ahjust võttes katsin pardi fooliumiga ja lasin 15 minutit rahuneda.
Kuna see part pidevalt rasva higistas siis ma ei tundnud vajadust teda kuidagi praeleemaga kasta või rasvaga üle valada. Tuli niigi mahlane, aga eks see olene isendist ja ahjust jne.
Kõrvale siis kapsad, kaalid, kartulid. Eriti hea kui needki valmistatud pardirasvas.


Kommentaarid

Sirvijate lemmikud