Banaanileib

Kui ma pühapäevaõhtul banaanileiba tegema tahtsin hakata, siis oli mu esimene käik leidmaks retsepti, köögisuhtmesse. Aga üllatus, üllatus, ainuke, mis siinkandis banaani sisaldas oli šokolaadikook. Banaanileib on minu jaoks suht alati olnud väljakutse, noh, et keeks ikka keeks mitte soojenenud tainas tuleks, ja kuna köögisuhtmetes on kõik ilusti ära proovitud, siis siia abi otsima tulingi.
Polnudki siis muud teha, kui netiavarustesse sukelduda ja pioneeriks hakata. Huh, võin juba ette öelda, et seekord tuli keeks väga tip-top välja.
Kasutasin Ameerika mõõtühikuid. Cup=c on natuke üle 200ml. Vist, eks?

2c jahu
100g võid
3/4c pruuni suhkrut
2 muna
1 tl soodat
1 tl soola
purustatud pähkleid
3 väga küpset banaani

Hõõru oma vahel või ja suhkur ning lisa ükshaaval munad. Püreesta banaan ja lisa segule. Eraldi kausis sega omavahel kuivained ning ühenda tekkinud segud. Sega läbi ning tõsta võitatud keeksivormi. Tõsta eelnevalt sooja pandud ahju (175C). Ning küpseta tund.
Minul ei ole kunagi tunnist piisanud, samuti kipub keeks pealt kiiremini küpsema, kui kerkimine seest järele jõuab. Selle takistamiseks olen ma umbes pärast poolt tundi katnud vormi fooliumiga ning eemaldanud selle pool tundi hiljem. Pärast seda hoian keeksi veel 15min ahjus ning vajadusel katan üleküpsema kippuvad kohad fooliumiga. Küpsust saab nagu ikka määrata puutikuga.
Küpsemine sõltub palju kindlasti ka ahjust ja vajab alguses natuke harjutamist ja ahju tundmist.
Väike nipp veel. Minul on alati sügavkülmas üleküpsenud banaanid uut keeksitegu ootamas, sest küpseid puuvilju leiab kaubanduses suht harva ja pärast sulamist plötsiks muutuvad banaanid on sama head kui värsked.

Kommentaarid

  1. USA cup on 240 ml, ma enamasti teisendan 250ks.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Sirvijate lemmikud