Hakkliha lehtkapsa hautis

Kapsa-hakkliha hautis on hea argipäeva roog, valmib kiiresti ja koostisained on kõik lihtsad. Ühel kevadpäeva õhtul oli pärast aiatööde lõpetamist nälg suur. Olin pea terve päeva aias umbrohtu kokku kogunud ja taimi istutanud. Komposti tekkis roheline vall naadist, virnast, rabarberilehtedest jms. Nädala eest seda kuhja seal veel ei olnud. Kui aias nina mullas, siis on toidu tegemine ikka väga teisejärguline tegevus. Ja nagu ikka, õhtuks saab tühi kõht oma omaniku kätte ning nõuab tähelepanu.

Külmkapi vaatlusel tuvastasin, et seal oli punt lehtkapsast, näppu jäi veel ühtteist huvitavat ning vana hea hakkliha-kapsahautis sai hoopis ägedama sisu ja näo. Sündiski selline kiire ja mõnusalt krõmps roog.





Koostisained:
400 grammi veisehakkliha
2-3 küünt puhastatud küüslauku, hakitud
2 spl õli
mõni spl BBQ kastet, kapist leidsin Santa Maria universaalset bbq kastet
peotäis kuivatatud tomateid
suvikõrvits
mõned oksad lehtkapsast (pestud, kuivatatud, rootsu küljest eemaldatud lehed ribadeks lõigatud)
pruuni riisi niitnuudleid

Pannil prae hakkliha ja lisa hakitud küüslauk, kuumuta läbi. Siis juurde bbq kaste, hakitud kuivatatud tomatid (mul eelmise aasta kuivatatud tomatid pandud purki õliga seisma, kui neid kasutan siis eraldi õli ei pea toidule panema) ning jällegi natuke kuumutada. Siis juba lihasegule peale suvikõrvitsa õhukesed viilud ja ribadeks lõigatud lehtkapsas ning segada läbi keskmisel tulel ja lasta kuumusel rohelisest läbi minna, hästi natuke haududa. Maitsesta soola, pipra ja muu meelepärasega.

Samal ajal vesi juba on keema läinud ning nuudlid keeta vastavalt pakil toodud juhendile.

Mõtlen siin valjusti, kas ma olen ainuke, kes kaotab kannatuse kui peab paki pealt leidma kaua pasta tooteid keetma peab? Miks see info on alati seal, kust ma seda kõige viimasena otsin? Igatahes, alati on lootus, et kuskil siin paki peal see olema peab.

Kõik sai enam-vähem korraga valmis. Niitnuudleid tuli keeta kuskil 3 minutit, kurnasin ära ning tõstsin portsu taldriku keskele, hakklihahautis ringina ümber.

Seda rohelist naadi, virna, nõgese ja kõige muu hunnikut nädal tagasi veel ei olnud. Ma isegi ei tea kust ma selle kõik kokku kogusin, oleks nagu hullult rohus aed olnud. Aga mulle meeldib, kui kevadel aias erinevatele rohelist värvi taimedele pakub kontrasti must mullapind.



Kommentaarid

Sirvijate lemmikud